+ Responder ao Tópico



  1. #1
    sk
    Visitante

    Padrão iptables+nat+msn

    Pessoal, me deparei com o seguinte problema,
    Configurei um firewall (uma maquina dedicada) para a minha rede aqui em casa.
    Em minha maquina pessoal, a adsl ( IP dinamico) era conectada nela , possuia meu firewall pessoal de policy DROP .....

    eu enviava arquivos pelo meu msn normalmente .... ,

    Agora acessando a net pelo meu gateway não consigo enviar arquivos. recebo mas não envio ....

    Já zerei todas as regras do firewall, deixei ele com policy accept e apenas uma regra de masquerade ... para ver se era problema nele! ... Descobri que não ....
    Alguém sabe me dizer o que pode ser?

    Desde já agradeço

    [] 's

    SK

  2. #2
    charadaa
    Visitante

    Padrão iptables+nat+msn

    pode ser pau no ruindows mesmo c marca!!!!!!!!!!!

  3. #3
    sk
    Visitante

    Padrão n é ruindows! é 100% linux

    Minha estação é Linux também!
    O cliente msn que uso é o amsn
    e quando o a pessoa aceita a transferencia da erro na conexao remota!
    [] 's

  4. #4
    sk
    Visitante

    Padrão SOLUCIONADO!

    http://reaim.sourceforge.net/

    Quem procura acha!
    [] 's

    What is ReAIM ?

    ReAIM is a compact transparent proxy designed to be run on or behind a Linux IPTables based firewall. When run behind a simple address-translating firewall, the current AIM client software does not allow direct-connections between users to work. AIM requires direct-connections for file and image transfers.

    This proxy is designed to transparently intercept AIM client messages and pass them through a configurable filter/rewrite chain. This allows selective modification of the source address provided in direct-connection setup packets, and so remote users can be told to use the global internet routable address, rather than the actual IP address of the client on the local network.

    I have written a basic introduction to how the AIM software sends messages, and the problems it encounters with address translation and firewalls. It's worth looking over for a top level overview if the previous paragraph didn't make a lot of sense.

    Because the code seemed to be coming together nicely in a modular structure, I've added in support for MS Messenger's file transfer in a very similar way!