+ Responder ao Tópico



  1. #1

    Padrão Meu reverso não funciona no Conectiva 8

    Amigos eu Estou com um proble no meu DNS só no Reverso dele, mais meu (Reverse DNS MX) não esta funcionando o que pode ser isso, ele dar essa mensagem.

    Reverse DNS entries for MX records
    ERROR: None of your mail server(s) seem to have reverse DNS (PTR) entries (I didn't get any responses for them). RFC1912 2.1 says you should have a reverse DNS for all your mail servers. It is strongly urged that you have them, as many mailservers will not accept mail from mailservers with no reverse DNS entry.


    Quem pode mim dar uma luz do que seja isso...

  2. #2

    Padrão Meu reverso não funciona no Conectiva 8

    kkra, o primeiro bind q montei, usei estes tutoriais aqui

    https://under-linux.org/modules.php?...ticles&secid=1

    []'s

  3. #3

    Padrão O que pode ser uma luz... Help

    Amigo mais eu só estou com esse problema agora esta asim o problema esta tudo ok menos esse reverso.
    ERROR: The IP of one or more of your mail server(s) have no reverse DNS (PTR) entries (if you see "Timeout" below, it may mean that your DNS servers did not respond fast enough). RFC1912 2.1 says you should have a reverse DNS for all your mail servers. It is strongly urged that you have them, as many mailservers will not accept mail from mailservers with no reverse DNS entry. You can double-check using the 'Reverse DNS Lookup' tool at the DNSstuff site. The problem MX records are:
    45.231.217.200.in-addr.arpa [No reverse DNS entry (rcode: 3 ancount: 0)]