+ Responder ao Tópico

Padrão Re: DSLAM MA5616 Sem B-RAS

@trevizoli , boa tarde amigo, o sr jorgeti me linkou sua dica e desculpe meu desatino em nao ver o poste. vou fazer exatamente o que o sr orientou e novamente obrigado.

Gente alguém sabe o parâmetro correto do line profile??

Opa @DjeiBoy,

Eu estou usando os padrões que já vem de fábrica, no meu caso, o Profile 1024. No manual cita 4 Line Profiles já configurados de fábrica:

Profile IDs: 1, 1022, 1023, and 1024
    Profile 1 is used to activate common ADSL2+ ports.
    Profile 1022 is used to activate ADSL2+ ports in fast mode.
    Profile 1023 is used to activate existing ADSL ports in a long distance.
    Profile 1024 is used to activate ports on an ADSL2+ board.

Agora se precisar de algo mais específico, pode executar o comando adsl line-profile quickadd

Os parâmetros:

Configure an ADSL2+ line profile.
    Run the adsl line-profile quickadd command to quickly add an ADSL2+ line profile or run the adsl line-profile add command (an interactive command) to add an ADSL2+ line profile.

An ADSL2+ line profile contains the following parameters:

transmode (only for the preceding interactive command): It indicates the line transmission mode. By default, all the transmission modes are supported. The default mode can be used. Then, the system automatically adapts to the transmission mode of the peer end.

snr: Indicates the SNR margin, which refers to the idle space for carrying noise, excluding the space for carrying signals. In general, the SNR margin of the minimum tone is considered as the SNR margin of the entire ADSL connection.

rate: It indicates the line rate. During line activation, an appropriate rate is automatically negotiated between the preset maximum rate and minimum rate based on the line condition and profile configuration. This line rate or the rate configured in the traffic profile bound to a port can be used to restrict a user rate on the port. When both rates function, the lower rate is selected as the user rate.

After the ADSL2+ line profile is configured, ADSL2+ ports can use the profile when being activated.

Opa muito obrigado por esse material, eu sempre configuro meu propio profile mas agora vou testar esse que vc me passou, muito obrigado.

@fhayash, O problema é como rsrs !

@trevizoli, amigo o sr poderia me passar contado dele ? ou talvez a firmware usada em seu equipamento ? fico muito grato !